29 Ağustos 2014 Cuma

Evliliklerin Bitmesine Neden Olan 10 Şey

Günümüzde evlilikler her an kırılacak bir cam gibi. Kimse kimsenin kahrını çekmek istemiyor. Sıkıldım artık diyen herkes, boşanma kararı veriyor.  Peki, evliliklerin bitiş nedenleri neler, hiç düşündünüz mü?

İşte Türkiye'deki evliliklerin sona ermesine neden olan 10 şey:

İhanet. Evliliklerin büyük bir kısmı ihanet yüzünden sonlandırılıyor. "Benim başıma gelmez" demeyin, inanın herkesin başına gelebilir.

Kıskançlık ve eşe şiddet. Öyle güzel güzel kıskanmaktan bahsetmiyoruz, insanı çileden çıkaran, göz açtırmayan, "nereye baktın, nereye gidiyorsun, neredesin"
sorularından bıktıran ve usandıran kıskançlıktan bahsediyoruz. Ee...bi yere kadar yani... Kıskanılan eş de bu cendereden kurtulmak istiyor. Eşe uygulanan şiddet ise evliliklerin bitmesine neden olan sebeplerin başında geliyor.

Dırdır. Üzerine alınmak isteyen alınabilir. Erkekler kadınların dırdırı yüzünden boşanma kararı alıyorlarmış.

Alkol ve madde bağımlılığı. Zor bir durum. Eşinin madde bağımlılığı sorunu ile mücadele etmek istemeyen taraf, boşanma kararı almakta tereddüt etmiyor.

İletişimsizlik. Ee... Dırdırın boşanma sebebi olduğu bir dünyada iletişimsizlik de boşanma sebebidir, herkese duyrulur.

Evlilikte kadın ve erkek rollerinin değişmesi. Bak bu da çok önemli bir sorun. Kadın erkek gibi erkek de kadın gibi davranmaya başlamış ise artık ikisi de pes etmiş olabilirler. İlişkiyi gözden geçirmenin zamanı gelmiş demektir.

Cinsel sorunlar. Biraz özel ama her çiftin zaman zaman yaşayabileceği  bu sorun, bazı ailelerde daha dramatik olabiliyor diyorum ve bu konuda başka birşey söylemek istemiyorum.

Eşlerin kıyaslama yapması. Hem erkek hem de kadın için istenmeyen bir durum. Ne erkek ne de kadın başka insanlarla karşılaştırılmak ister. Ben naçizane, eşinizi başkaları ile karşılaştırmayın derim.

Kültürel uyuşmazlık. Birinin ak dediğine diğeri kara diyorsa, sinema, tiyatro gibi faaliyetleri birlikte yapamıyorlarsa, farklı aile yapıları nedeniyle uyumsuzluk yaşıyorlarsa, söz konusu çiftle ilgili "kültürel uyuşmazlık yaşıyorlar" denilebilir.

İlgisizlik. Özellikle kadınlar ilgiden çok hoşlanırlar ve ilgisizlik kadınları hassaslaştırır. Bu nedenle erkekler eşlerine biraz daha ilgili davranarak onları biraz şımartabilirler.
görsel alıntıdır

19 yorum:

  1. çok zor bu evlilik denen hayat biçimi,bu maddeler yüzünden cesaret edemiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim biraz fedakarlık. biraz idare, biraz sevgi, biraz aşk, biraz zorunluluk yürüyüp gidiyor işte. İhanet, alkol ve şiddet çok zor, bunlar evlilik bitmesin diye idare edilecek şeyler değil. Ama korkma, her evlilik bu şekilde son bulmuyor.

      Sil
    2. minik mini yorumunu okuyunca gecenleri okudugum bir cümle geldi aklima ;), Sokrates söylemis:

      "Evlen veya evlenme. Ikisindende pisman olacaksin."

      Sil
    3. Kesinlikle bekarlar evlenmek için çabalıyor, evliler ah bir bekar olsaydım diyor. Anlamak mümkün değil. Sokrates çok doğru söylemiş. Büyük adam vesselam.

      Sil
    4. sokrates'in sözünü bana evlen diyenlere ileteceğim
      çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Allah kimsenin evinden mutluluğu huzuru eksik etmesin ...hepsi ciddi sorunlar ama aşılamayacak şeyler değil, aşılmıyorsa da ortada çocuk varsa en iyisi boşanmak bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Hazelciğim. Ama yürümüyorsa da boşanmak en iyisi bence. Özellikle senin dediğin gibi arada çocuk varsa onlara yazık oluyor.

      Sil
  3. cok güzel olmus bu post :) Dirdir konusuda cok dogru, ben dirdir edeyim, sonra dirdir yaparken söyledigim birseyi esime sorayim (hani dinlemismi diye) kesinlikle hatirlamaz. Bir kulaklarindan girip digerinden cikiyor resmen. Sakin ama kesin bir ses tonuyla gözlerin icine bakarak birsey dedigimde aklinda kaliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Viva Makyaj söylemiş olduklarına kelimesi kelimesine katılıyorum. Erkekler dinlemiyorlar ondan sonra dırdır yapıyorsun diyorlar. Önce dinleyecekler öyle değil mi ama?

      Sil
  4. Ablam gördüklerim arasında bunlara ek olarak çok kolay boşanma düşüncesi oluşması da var.
    Tabi benim bu konuya yorum yapmam imkansız ama evlilik dedikleri çok da gerekli bişey değil :))
    Boşanma oranlarının arttığı şu dönem için en yerinde yazı olmuş ablam :)
    Öpüyorum seni kocaman :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen çok yaşa Şeymacığım. Bir de o var tabi. Kolayca boşanmak da çok moda artık. Evlenip bir gün sonra boşananlar, çocuk yapmak için evlenip sonra boşananlar... Bunlar istista tabi... Ben de seni kocaman öpüyorum.

      Sil
  5. Aileleri unutmuşsun tatlım. Onlar da ortalığı cehenneme döndürüp evliliğin temellerini dinamitleyebiliyor. Allah herkese hayırlı eş ve geçim nasip etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay nasıl unuttum ben bunu ya. Hatırtattığın için teşekkürler Periciğim. Kesinlikle katılıyorum, aileler bazen en önemli boşanma nedeni olabiliyor. Sevgilerimle.

      Sil
  6. Bilhassa evlenmek üzere olanlar için anne nasihati gibi değerli bir post olmuş. Günümüz şartlarında evlenmek, ev-bark kurmak maddi açıdan aslında hiç kolay değil ama yine de çiftler kolayca boşanma kararı alabiliyorlar. Boşanma ile tüm emekler zayi olduğu gibi çiftlerde de karşı cinse karşı güvensizlik meydana geliyor ve devamında da mutsuzluk ne yazık ki. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Rabia Hanım, günümüzde çiftler o kadar çabuk boşanma kararı alıyorlar ki... Ama ortada ciddi sorunlar varsa bu işi yürütmenin de bir anlamı yok galiba. Sevgilerimle.

      Sil
  7. Ne güzel özetlemişsiniz konuyu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gelincik zamanı, sen de ne güzel etmişsin bloğuma yorum bırakarak. Sevgiler.

      Sil

yorum bırakırsanız mutlu olurum